Disclaimer!

Disclaimer - We are a very dedicated and passionate group of people coming together in a workshop experience to improve our teaching and the lives of our students. The opinions we express here are our own, and not necessarily those of the institutions supporting us! Thank you for understanding.

Tuesday, January 3, 2012

Another Friend From West Virginia - Via Morocco!


السلام عليكم،
أنا محمد بولالي، أستاذ اللغة الأنجليزية و الرياضيات، و كذلك أدرس اللغتين العربية و الإسبانية من حين لآخر، في نفس الجامعة التي يدرس فيها مايكل مورشس.
كم كنت أتمنى أن أنظم إلى هذه الأكاديمية هذه السنة، لكن ظروف قاهرة حالت دون ذلك. لقد حضرت جل ورشات  العمل التي قادها مايكل في السنوات القليلة الماضية، وكانت كلها على أعلى مستوى من الدقة و الإحترافية. لا زلت لا  أصدق أن فرصة الإنضمام للأكاديمية هذه السنة قد فاتتني. لكن أملي كبير في أن أنضم إليها السنة المقبلة إن شاء الله. 
حرصي على الإنضمام إلى الأكاديمية نابع من حرصي على حضور كل أوراش مايكل. لقد تعرفت على مايكل مورشس كرئيس لي في العمل، و أيضا كصديق.
لقد كنت جد محظوظ بالعمل تحت إشراف مايكل مورشس لعدة سنوات، في ولاية أوريغون سابقا، ثم في ولاية  ڤرجينيا الغربية حاليا. كانت بصمته واضحة في مساري المهني، بحيث كانت علاقتنا أبعد من علاقة رئيس بمرؤوسه. أجده دائما حين حتاجه. يمضي أوقات طويلة لشرح و تبسيط كل ما يصعب علي، دون كلل أو ملل. ذكي، سريع، و يولي اهتماما بالغا بأدق التفاصيل لتحسين مردودية مرؤوسيه حتى يوفروا خدمة في أحسن مستوى.
كصديق، كان مايكل و لا زال، الصديق الوفي الذي يعتمد عليه في السراء و الضراء. لا يتعب من المساعدة أبدا. بيته دائما مفتوح في وجهي حتى وهو غير موجود. و بيتي مفتوح في وجهه كذلك. باختصار، حياتي في الولايات المتحدة، ما كانت لتكون كما هي من دون وجود مايكل.
شكرا مايكل، واحجز لي مكانا في الأكاديمية السنة المقبلة

7 comments:

  1. السلام عليكم،

    شكراً محمد على مشاركتنا هذه التجربة الرائعة .... نحن الان على وشك ان نبدأ مشوارنا مع مايكل وسعيدون جدا لكوننا مع الشخص الصحيح!

    اعلم الان انني انتظر لقاءه بشوق وسعيدة لكوني احد تلاميذه.

    امنياتي بالتوفيق،
    الاء عموره

    ReplyDelete
  2. Hello Mohammed..
    I am happy to read your nice words.i think you are workaholic to teach four subjects,it is amazing.
    we will be lucky if we meet you in a similar workshop in other chance.

    ReplyDelete
  3. Thank You Mohammad. It is very nice to hear from you, and I agree with every word you said about Michael on both the professional and the personal level. I too was blessed to attend some workshop that this great man led last year. I was really impressed, I am still talking about these workshops till now :). Michael is also a good friend of mine, he was there for me whenever I needed him over the last year, very supportive, very kind and very honest.
    It is our lose that you are not taking part of this Academy, but I pray that you will have the chance to make it next year.
    My regards for you and your family.
    Michael, make sure Mohammad comes with you next year, inshallah, I know you love his company.

    ReplyDelete
  4. Welcome Mohamad.I think we are very lucky to have this grat chance of following this academy and being Michael's sts.Michael has inspired me to aquire knowledge and I wonder what big change he would make when we meet him!
    I am very proud I am learning from this dedicated person. From the very begining I felt the great effort he had in his work
    I am looking forward towards meeting you
    and I hope that you will have the chance to join us

    ReplyDelete
  5. Hello Mohammad,
    Lucky you!!!
    We are unfortunate this year but hopefully you can make it next year. Im sure your presence will add a lot! :)

    Zeinab

    ReplyDelete
  6. سررنا بالتعرف إليك يا محمد.... أن أجمل ما في هذا الموقع هو مقابلة أناس متفانين ومعطاءين, لا يألون جهدا في إنشاء جيل قادر على السمو بالإنسانية حول العالم. وأنني في هذا الصدد أود أن أشكر مايكل الذي لا ينفك يتحفنا بأناس رائعين وملهمين, مؤملاَ لقائكم عما قريب إن شاء الله

    ReplyDelete
  7. اهلا بك استاذ محمد
    نتمنى ان تكون في الاكاديمية المرة المقبلة لنتعرف بك وتشاركنا هذه التجربة المميزة

    Tahani S.

    ReplyDelete